Bestæmt, så det så.

Nu har jag bestæmt mig, Jag SKA køpa mig en hund, æven om jag få betala den helt sjælv så ska jag gøra det! Jag vill verkligen.

Pratade lite med mamma å pappa å mormor.
M & P sa typ  " Ja men ska verkligen veta vad man vill nær man skaffar sig en hund, det ær ett stort ansvar och kræver mycket tid" Men de var iaf inte negativa, pappa gick inte på blocket direkt å kollade på en Jack russel før 1000 spænn.Haha.
Mormor: nej men gud ska du gøra det?! Du får låna hugo ibland om du vill. Tænk nær du ska børja arbeta å så då?! Å bla bla bla. Då stængde jag øronen. Jag vill væl ha MIN EGNA hund, inte låna nån annans några timmar.

Alla som har en hund ,jobbar och  de læmnar hunden ensam i några timmar. En hund tycker att det ær skønt att få vara sjælv i lugn å ro och bara sova å vara ensam. Den behøver inte 100% uppmærksamhet dygnet runt. Så ær det.



    


Kommentarer
Postat av: Pilla

hej . ser att du e sugen på och skaffa hund =) Skoj .

Mycket jobb, mycket mer än vad man räknar med men det är ju kul samtidigt med =) .

Hundar är ju sällskapliga, gillar inte att tas ifrån flocken då det ses som ett straff men den ska ju lära sig vara ensam med annars går man ju bet :p



Kolla uppfödare, seriösa !

Inte blocket snälla ;) haha .

Leta ras efter dina behov och livsstil, kolla sen upp uppfödare som avlar på det du vill ha .

Det tog ett halvår innan vi fann mathilda .

Hoppas du finner din hund, du får gärna komma med någon fråga om du vill .

Kram Pilla

2008-09-22 @ 11:43:04
Postat av: Anonym

När dem är valpar ska dem inte vara ensamma mer än en timme. min hund är nu 2år. ibland är hon ensam upp till 8 timmar. hon sover mest :) men det gäller och ta en ordentlig promenad innan man går till jobbet och när man kommer hem. men tycker absolut du skall skaffa hund. det är underbart!

2008-09-22 @ 18:23:39
Postat av: Svar Anonym

Jag har haft hund i hela mitt liv, den är underbart, men ska nu köpa en helt egen, så är rätt erfaren. Men en hund bli det iaf :)

2008-09-22 @ 19:28:25
Postat av: Svar Pille

Har hittar många bra kennlar på blocket oxå, så blocket är det inget fel på om man letar rätt på de bra kennlarna. Blir förmodligen en tik en labrador en mycket bra första hund och bra näsa, ^^ höhö.

2008-09-22 @ 19:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0