Tjoflöjt

I dag så har jag varit riktigt duktig, jag har dammsugit hela lägenheten skurat hela lägenheten och gjort rent hela badrumet, Fan va duktigt jag har varit. Fick gå ner med Wille till mormor för han blev helt tokig när jag tog fram moppen och började skura. Han trodde antagligen att jag lekte med honom. Tokfrans!

Igår så gjorde jag en så himmla god linssoppa :) Har inte gillat linser såå mycket förut men det här var rena rama helgmaten det :) eller nej inte riktigt men den ligger topp 3 på min sopp lista iaf :)

Recept: 4 pers
2 msk olja
2st lökar
3 dl röda linser
1 msk curry
4 st morötter
2 tärningar buljong (görnsak)
1,7 liter vatten
salt peppar

Tillagning

1. Skala och strimla morötterna fint. Skala, finhacka och fräs lök och strimlade morötter tillsammans med curry i oljan.
2. Skölj linserna och tillsätt dem.
3. Häll på vatten, buljong och lagerblad, koka i ca 10 minuter eller tills linserna är mjuka.
4. Smaka av med salt och peppar. Servera med bröd. Soppan räcker till lite fler än 4 portioner och går bra att frysa in.



Nyttig och går snabbt att laga :)



Nu ska jag faktist göra äppelmuffins, blir mumma det :)
Puss på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0