Gubben/göbben

Gillar verkligen inte när människor i min ålder säger "gubben" till sin pojkvän/sambo. Med "gubben" så menar jag juh inte gubben som  "lilla gubben" i en gullig benämning utan gubben som en gammal osexig gubbe typ.
Det är okej om en 40 åring säger att nu ska jag hem till gubben men inte okej om en 20 åring säger nej nu ska jag hem till gubben å äta.
Onödig fakta men what the fuck.

Nyss pratat med Maria i  över en timma i telefonen, herregud vad vi babblar. Även om vi inte har hörts sen jag var hos henne i gbg för en månad sen så känns det som det var igår vi snackade, känns skönt. :)

Nu ska jag gå ut på kvällsrundan med Wille, får förmodlien bära honom ut för han vägrar mer eller mindre att gå ut nu när det är kallt och snö. Stackaren som knappt har nån päls på sig nu.

Imorgon så hoppas jag att de ringer från jobbet så jag får jobba lite under veckan och helgen, men det ser mörkt ut. Så jävla tråkigt att gå å bara vänta på att de ska ringa. 

Nej nu ska deppen gå ut, ha de! 


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Håller med dig angående göbben! Att killar säger "hem till kärringa" låter heller inte trevligt :)

2010-11-24 @ 12:44:43
URL: http://madeleeiinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0